החזרת התיק ליועץ רפואי לועדה רפואית ערר. | משרד עורכי דין אלמוג שפירא
מציג 3 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • ליאור
      אורח
      |
      08.12.2019
      (212.186.73.86)

      שלום,
      נפגעתי בתאונת עבודה לפני מספר שנים ונקבעו לי 19 אחוזי נכות לצמיתה. הגשתי לפני כשנה החמרת מצב כתוצאה מאותה תאונה . בועדה מדרג ראשון נבדקתי ע"י יועץ רפואי לועדה רפואית שקבע נכות רפואית נוספת שנפסלה לאחר מכן ע"י ועדה רפואית במעמד פוסק רפואי מתחום שונה שבדק אותי היועץ רפואי. בטענה מגוחכת שהיועץ רפואי לא נימק בצורה נרחבת מדוע קיים קשר סיבתי. כאמור הגשתי ערר ונבדקתי שוב לפני הועדה רפואית ע"י יועץ רפואי בתחום בו אשר נפגעתי היועץ רפואי קבע של קיימת נכות(פיברומאלגיה) אציין שרק בדיקתו הייתה מזלזלת בניגוד לכל הרופאים המטפלים וחוו"ד משפטית וכאמור חוו"ד יועץ רפואי מדרג ראשון של ביטוח לאומי שקבע נכות. היועץ רפואי לועדת ערר קבע שכעת קיים ספק ואין קשר סיבתי. זומנתי לועדת ערר מסכמת והעלתי טענות רבות כגון שבועדה רפואית ראשונה לא היה צריך לפסול חוו"ד של היועץ רפואי שכן היא הייתה מנומקת כמו כן העלתי טענות רבות ומנומקות לכך שיועץ רפואי לועדת ערר טעה בקביעתו ונראה שיש יד מכוונת מאוחרי הקלעים שעושה הכל שלא אקבל נכות נוספת על מנת שלא אקבל קצבת נכות . לא הרחיב עוד אך רק הוסיף שהועדה רפואית הקשיבה בקשב רב לכל תלונתיי כ 40 דקות! כעבור שבוע מתום בדיקת הועדה שלחתי הודעה באתר האישי של ביטוח לאומי בשאלה מתי אקבל את החלטת הועדה הרפואית התשובה שקיבלתי מצטט " תיקך הוחזר בחזרה ליועץ רפואי לועדה רפואית(אותו יעוץ) בעקבות השאלות שעלת בועדה רפואית" אשמח לדעת באופן כללי מה זה אומר ? האם אצטרך לחזור אל אותו יעוץ רפואי לבדיקה חוזרת? או שזה רק שאלות שהוא צריך לענות אליהם ואז להחזיר לועדה רפואית? אציין שדרשתי במידה ומתקשים לקבל החלטה בדיקה נוספת של יועץ רפואי חדש ולא של אותו יועץ רפואי כאמור התיק הוחזר לאותו יועץ רפואי .

      icon user 2 משתתפים
      icon question 3 תגובות
    • עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום
      |
      10.12.2019
      (212.29.211.81)

      שלום ליאור,
      ככל והוגש ערר על ממצאי הועדה הראשונה, לרבות יועץ רפואי אליו הופנית ולגבי ממצאיו חלקת, הרי שמן הראוי כי במסגרת הערר ייבחן הנושא מחדש, ובוודאי שלא על ידי הגורם אשר עליו מעררים. לכן, לא סביר שתחזרי אל אותו יועץ, אלא לכל היותר על אותו ייעוץ בפני גורם רפואי אחר.
      בריאות והצלחה.

      בברכה,
      רפאל אלמוג, עו"ד
      אלמוג – שפירא, משרד עורכי דין

      icon user 2 משתתפים
      icon question 3 תגובות
    • ליאור
      אורח
      |
      23.12.2019
      (212.29.211.81)

      היי אלמוג,
      קודם תודה על המענה המהיר , המשך לשאלה נקבע לי תאריך לועדה יעוץ רפואי נוסף בתחום הרמטולוגיה ובבירורים נוספים שעשיתי התיק אכן חוזר לאותו יועץ רפואי שכבר בדק אותי. שאלתי האם מבחינה חוקית מותר לביטוח לאומי לעשות זאת ? כפי שרשמתי אני דרשתי מהועדה רפואית במידת הצורך יעוץ רפואי נוסף ע"י רמטלוג אחר ולא ע"י אותו אחד שלא קבע נכות ועשה ים של טעויות בפרטוקול רפואי כגון שרשם "כעת קיים ספק" ואז רשם בהבחנה "תלונות על כאבים מפושטים בגוף" ובחלטה רשם "נפגע כבר במקומות עליהם מתלונן ולכן אין החמרת מצב אין קשר סיבתי" מציין שנפגעתי במקומות רבים בגוף אך נקבע לי נכות רק על צוואר 10 אחוז ופוסט טראומה 10 אחוז. וידוע שפיברומאלגיה היא משנית לפוסט טראומה ופגיעות עמוד שדרה.
      להרגשתי ביטוח לאומי בכוונה מחזיר אותי ליעוץ נוסף ע"י אותו רמטלוג על מנת שיתקן תכשלים שלו ויסגור אותי משפטית שכך שאם אני יפנה לבית דין לעבודה הסיכויים שלי להצליח בעירור יהיו קשים מאוד. מה עליי לעשות במצב כזה האם אני יכול חוקית להתנגד לבדיקה נוספת חוזרת של אותו יועץ רפואי ולבקש החלטה רפואית סופית ללא בדיקה נוספת ע"י הועדה רפואית?

      icon user 2 משתתפים
      icon question 3 תגובות
    • עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום
      |
      24.12.2019
      (212.29.211.81)

      ליאור שלום,
      כאשר מוגש ערר במסגרת המוסד לביטוח הלאומי, אזי הוועדה שקובעת את הנכות היא וועדת הערר, ובוודאי שלא מחזירים את הדיון לוועדה בדרג הראשון.
      כמו כן, לא ברור מדוע עניינך הוחזר אותו מומחה רפואי. מאחר ועסיקנן בערר, יש לעמוד על בדיקה באמצעות מומחה חדש, שכן חלק מטענותיך הינך כלפי אותו מומחה. לכן, בדיקה על ידו מייתרת חלק ניכר מהטיעונים שלך.
      על מנת לבחון את עניינך באופן מקצועי ומקיף, עליך לפנות לעו"ד העוסק בתחום.

      בברכה,
      רפאל אלמוג, עו"ד

      icon user 2 משתתפים
      icon question 3 תגובות
מציג 3 תגובות משורשרות
מענה ל־החזרת התיק ליועץ רפואי לועדה רפואית ערר.
ביטול