הסתרת חוות דעת רפואית | משרד עורכי דין אלמוג שפירא
מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #2803 הגב
      מירה
      אורח
      |
      16.02.2016
      (2.54.139.31)

      בעלי עבד במשק חקלאי וכתוצאה ממאמץ יתר באחת הפעולות במשק, הוא חטף דום לב ונפטר. חברת הביטוח טענה שלא מדובר ב"אירוע תאונתי" ורשמה שהיא מבססת את הטענה הזאת על חוות דעת רפואית אך כאשר פניתי לקבל את חוות הדעת היא סירבה לתת לי אותה. מה אפשר לעשות במקרה כזה?

      icon user 2 משתתפים
      icon question 1 תגובות
    • #2815 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום
      |
      16.02.2016
      (2.54.139.31)

      קשה להבין מהנסיבות המתוארות מהו אותו מאמץ יתר שביצע המבוטח. יחד עם זאת, חשוב לעיין בתנאי הפוליסה ובכלל זה בתנאי המגדיר אירוע תאונתי. ככל ומדובר באירוע החריג לשגרת יום העבודה ואינו נובע מתחלואה טבעית של המבוטח או מחלות רקע שסבל מהן, הדבר מחשיד ויש לבחון את הנושא לעומק.
      האם ביטוח לאומי הכיר במקרה כפגיעה בעבודה? ממצאי הביטוח הלאומי עשויים להשפיע על תביעת הביטוח, אם כי אינם מחייבים.
      לשאלתך, חברת הביטוח מחויבת בהמצאת ממצאי הבדיקה של הרופא, חוות הדעת. חברת הביטוח אינה יכולה לסמוך ידה על חוות דעת רפואית, בלי לאפשר למבוטח להעמידה לביקורת. ניסיון חברת הביטוח להסתיר את המידע רק מעורר חשד בנוגע לחוקיות הדחייה. יש להתעקש על קבלת האמור, ובמידת הצורך לפנות לפיקוח על הביטוח ולבקש את התערבותם. ככל וגם זה לא עוזר, יש לפנות למומחה פרטי מטעמכם ולהגיש תביעה לבית משפט. במסגרת ההליכים המשפטיים תוכלו לקבל את חוות הדעת. תשומת ליבכם בעניין זה גם למועדי התיישנות (3 שנים מקרות מקרה הביטוח. פניה למבטח אינה עוצרת את ההתיישנות. רק תביעה). בהצלחה.

      icon user 2 משתתפים
      icon question 1 תגובות
מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־הסתרת חוות דעת רפואית
ביטול