מינוי אופוטרופוס לאמא דמנטית | משרד עורכי דין אלמוג שפירא
מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #6810 הגב
      גלית שלום
      אורח
      |
      02.04.2019
      (213.8.54.74)

      שלום רב,
      אימי חולת דימנציה. הכל עדיין כל כך חדש, לא מוכר וקשה.. אני בת מבין שלוש בנות אשר מטפלת באמא לבד. האחיות מתנערות מאחריות ולא עושות דבר. בקושי מתקשרות ולא מבקרות. המצב הולך ונהיה קשה מיום ליום.
      הגשתי בקשה למינוי אפוטרופוס לפני כ-10 חודשים ומינו פקידת סעד. היה ברור שהאחיות יתנגדו. הן לא מבקשות לתרום משהו אלא שיפקחו עליי… והן מבחינתם ימשיכו לא לעשות כלום . פקידת הסעד בלשון המעטה מקשה עליי מאד. דיברה עם כל מי שרצתה, שכנים , קרובי משפחה, מתנדבים, העו"ס של אמא וכולם אמרו לה שאני עושה הכל והמטפלת היחידה באמא. גם אמא אמרה לה בשלוש הזדמנויות שונות שהיא רוצה שאני אדאג לכל ענייניה ועדיין היא נותנת לי תחושה שזה לא מספיק. מנגד האחיות שלי מספרות לה רק שקרים. לאחרונה לאור התדרודות המצב אני מרגישה שאני קורסת נפשית כי הכל מוטל עליי. יש לי הערכה גריאטרית שאומרת שאמא דמנטית. האחיות שלי לקחו את אמא מאחורי הגב לבדיקה נוספת מטעם (פרטית) ולא נמצא הבדל מהותי בין הבדיקות. עכשיו פקידת הסעד מבקשת שאני אקח את אמא פעם שלישית לבדיקה לאור הזמן שעבר. הסברתי שמדובר בבדיקה קשה מאד וזה לא קל לאמא . (אמא גם חולת סרטן בכליות) . הלכתי איתה לרופא משפחה שיסביר לה שאין הבדל מהותי בין שתי הבדיקות והיא לא מוכנה להקשיב… ניסיתי להגיש בקשה לבטל את הבקשה שלי למינוי אפוטרופוס וזה לא התקבל. (רק בגלל שאני עייפה ומותשת). אודה לעמדתכם איך עליי להמשיך לפעול. גלית

      icon user 2 משתתפים
      icon question 1 תגובות
    • #8556 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום
      |
      24.12.2019
      (212.29.211.81)

      גלית שלום,
      אני מניח שפקידת הסעד מונתה על ידי בית המשפט לענייני משפחה במסגרת הבקשה למינוי אפוטרופסות. ככל ודרושה הערכה עדכנית, לבקשת הפקידה, סביר כי לא ניתן יהיה להתנגד לכך, שכן הדבר דרוש לנציגת בית המשפט לצורך בחינתה.
      כמובן, ניתן להתנגד ככל וישנם נימוקים המצדיקים את סירוב הבדיקה.
      לא ברור מפנייתך מדוע הפקידה מבקשת הערכה עדכנית, בשעה שאינה רופאה ותפקידה לבחון את בקשתך והתאמתך לשמש אפוטרופוסית.
      ככל ותבקשי למשוך את הבקשה, עשוי בית המשפט בנסיבות מסוימות, אם התרשם כי יש צורך במינוי, להטיל את המינוי על גורם אחר.
      יש להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום באופן פרטני.

      בברכה,
      רפאל אלמוג, עו"ד

      icon user 2 משתתפים
      icon question 1 תגובות
מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־מינוי אופוטרופוס לאמא דמנטית
ביטול