פוסקים רופאיים בביטוח לאומי והקשר לחברות הביטוח - שאלה תאורטית בלבד! | משרד עורכי דין אלמוג שפירא
מציג 4 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • שמוליק
      אורח
      |
      14.11.2018
      (212.29.211.81)

      שלום רב.
      נפגעתי בתאונת עבודה דרכים (רכיבה בקטנוע) לפני כ 4 שנים ומכיוון שכך התנהל הליך מול שני הגורמים חברת הביטוח הפול וביטוח לאומי. בשלב יותר מוקדם נקבע לי 19 אחוזי נכות בביטוח לאומי לצמיתות וככל שהזמן עבר וההליך התקדם התגלו לי עוד שני בעיות שאני סובל ממחלת הפיברומיאלגיה ושלפוחית רגיזה. מומחים נוספים שמונו מטעם בית משפט קבעו נכויות נוספות לפגמים הנ"ל. מכיוון שמדובר בתאונת עבודה היה הצורך להגיש תביעה לביטוח לאומי להחמרת מצב. כאמור לא אכנס לפרטים אבל המסר שקיבלתי הוא שעדיף שלא אעבור את ה19 אחוז נכות בביטוח לאומי ואני סירבתי בכל תוקף לכך. משכך הדברים נבדקתי לפני כחודשיים ע"י יועץ רפואי מטעם ביטוח לאומי והוא קבע שיש להוסיף לי אחוזי נכות נוספים בגין מחלת הפיברומיאלגיה. כאמור לפני יומיים הייתי בוועדה מסכמת בנוכחות רופא אורולוג ופקידת נפגעי עבודה. הבדיקה הייתה כ 3 דקות ומוזרה ביותר להרגשתי. לא נבדקתי פיזית. לא נשאלתי שאלות כלל ע"י המומחה והגרוע מכל הוא אפילו לא הסתכל לי בעיניים. הוא היה עם הראש מושמט לעבר המסמכים הרפואיים וריפרף בהם בזמן שאני אומר לפקידת ועדה מה מפריע לי. ואפילו לסיום הפקידה שאלה את הרופא ד"ר אתה לא רוצה לשאול את הנפגע משהו הוא ענה שלא וזהו תם הסיפור. כאמור אתמול הבחנתי באתר האישי במסמך "הועדה החליטה כי נכותך נותרה בעינה ולא קיימת החמרת מצב". פרוטוקול מצורף ישלח בדואר. כאמור אין ברשותי את הפרוטוקול המלא ואני לא יודע מה הסיבה לכך שלא קבע נכות עד שהפרוטוקול יגיע לביתי. כאמור שאלתי. הרגשתי בוועדה שמשהו לא תקין בעליל הרופא לא שואל אותי כלום .לא בודק אותי פיזית ואפילו לא מסתכל לי בעיניים. האם תאורטית בלבד ולכאורה בלבד חברות הביטוח יכולות להגיע לפוסק רפואי ולשנות דעתו מראש? ידוע שאותם פוסקים עובדים גם במקומות נוספים ולא רק בביטוח לאומי. שאלתי היא כללית בלבד ולכאורה בלבד אשמח לתשובה . תודה מראש. נ.ב הייתי בועדה הנ"ל ללא ייצוג משפטי!. כמו כן אם היה נקבע אחוזי נכות כחוק חברת הביטוח הייתה צריכה לשלם סכום גדול מאוד לביטוח לאומי לכן משהו בוער בליבי שהתרחש משהו לא תקין !.

      icon user 2 משתתפים
      icon question 4 תגובות
    • עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום
      |
      14.11.2018
      (212.29.211.81)

      שמוליק היקר,
      קשה מאוד להשיב לשאלתך, ובמיוחד להוכיח אותה.
      לטעמנו, ככל והתקיימו כשלים בבדיקה (וכך נראה, לפי דברייך), הרי שיש מקום להגיש ערר על ממצאיה, ובמידת הצורך אף לפנות לפניות הציבור ולדווח על הרופא.
      בשום אופן, אין לקבל את ממצאי הועדה ככתבה וכלשונה.
      כמובן, יש להמתין תחילה לקבלת הפרוטוקול המלא ורק לאחר מכן לבחון את האפשרויות השונות.
      מאחלים לך בריאות שלמה והצלחה!

      בברכה,

      רפאל אלמוג, עו"ד

      icon user 2 משתתפים
      icon question 4 תגובות
    • שמוליק
      אורח
      |
      15.11.2018
      (212.29.211.81)

      תודה אלמוג היקר על התשובות המהירות והכנות אתה יחיד ומיוחד.
      בשורות טובות!

      icon user 2 משתתפים
      icon question 4 תגובות
    • שמוליק
      אורח
      |
      18.11.2018
      (212.29.211.81)

      היי.
      שאלה נוספת אשמח אם תענה .
      מדובר בועדה מדרג ראשון להחמרת מצב וכמו שכבר רשמתי הייתי לפני כחודשיים בועדת יועץ בנושא רמטולוגיה שקבע שקיימת נכות לצמיתות עם פרוטוקול מסודר ואחוזי נכות אם תאריך התחלה לפגימה וכו. כאשר נרשם שהנכות הסופית תקבע בועדה מסכמת.
      שאלתי כמו שרשמתי הרופא התרשל לא בדק אותי וגם עשה טובה שבכלל הסתכל בתיק הרפואי שהיה מונח על השולחן. במידה והרופא לא התייחס לנכות הרמטולוגית מטעם הביטוח לאומי כי פשוט לא הבחיו בחוות דעת הנ"ל והתייחס רק לתחום אחריותו האורולוגית (אני אדע באופן ודאי כאמור שאקבל את הפרוטוקול רפואי) כתוצאה מרשלנותו האם אני יכול לדרוש להיבדק שוב ע"י ועדה מדרג ראשון? האם במצב כזה אני יכול לבקש שהרופא ידון בחוות הדעת הרמטולוגית שוב ללא נוכחות?
      תודה מראש אלמוג.

      icon user 2 משתתפים
      icon question 4 תגובות
    • עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום
      |
      18.11.2018
      (212.29.211.81)

      ככל ולא תהיה התייחסות של הועדה המסכמת לנושא שנטען על ידך והוצגה על ידך חוות דעת מומחה, הרי שמדובר בעניין המהווה טעם להגשת ערר ומחייב את התייחסות ועדת העררים.
      ככל והיה מדובר בועדת ערר, הרי שמדובר בעניין המהווה טעם מוצדק להגשת ערעור לבית הדין, לצורך מתן הוראות לבחינת הנושא.

      בריאות והצלחה!

      בברכה,

      רפאל אלמוג, עו"ד

      icon user 2 משתתפים
      icon question 4 תגובות
מציג 4 תגובות משורשרות
מענה ל־פוסקים רופאיים בביטוח לאומי והקשר לחברות הביטוח – שאלה תאורטית בלבד!
ביטול