סירבה לשלם לנכה המסתובב עם נקז שתן תגמולי אובדן כושר עבודה | אלמוג-שפירא עו"ד

ש', מכונאי רכב, ביטח את עצמו בביטוח ישיר למקרה ויאבד את כושרו לעבוד. לימים, חלה במחלת הסרטן ונדרש לעבור ניתוחים, לאחריהם נותר עם נקז שתן ומגבלות רפואיות קשות. פנייתו אל חברת הביטוח לקבלת התגמולים נתקלה בסירוב. "מצבך השתפר", טענו נציגי הביטוח, למרות שמצבו קשה ואינו מאפשר לו לעבוד. כעת, יצא למאבק נוסף, מאבק על צדק. ראו תביעה שהוגשה.

חזרה >

חולה בסרטן

ביטוח אובדן כושר עבודה אמור לספק למבוטח רשת ביטחון כלכלית, כאשר נמנע ממנו לעבוד בשל פגיעה בבריאותו, ועל חשיבות הכיסוי כבר דובר רבות. אך ש', מכונאי רכב ומלגזות שחלה בסרטן, גילה שהדרך אל תגמולי הביטוח עלולה להיות נפתלת.

בעקבות מחלתו, עבר ש' בן ה-60 כריתה של שלפוחית השתן. כתוצאה מכך נותר עם נכות קשה, שבעטיה נאלץ להפסיק עבוד אחרי 40 שנות עבודה. חרף זאת, חברת "ביטוח ישיר", שביטחה את ש' מפני אובדן כושר עבודה, הסכימה לשלם לו תגמולי ביטוח לתקופה מוגבלת בלבד.

בתחילה הכירה המבטחת באובדן כושר העבודה של ש', ובמאי 2014 החלה לשלם לו תגמולים בסך 7.500 ש"ח לחודש. עם זאת, בינואר 2018 הודיעה לו כי מצאה שכושר עבודתו השתפר ועומד על 50 אחוז, ואילו באפריל, החליטה שהוא כשיר לעבוד באופן מלא, וחדלה מהעברת התגמולים.

כיוון שבפועל, בניגוד לעמדת המבטחת, מצבו הבריאותי של ש' אינו מאפשר לו לעבוד, הוא פנה למשרדנו כדי שנסייע לו במאבקו מול חברת הביטוח. לאחרונה, הגשנו בשמו תביעה לבית משפט השלום בתל אביב, על מנת שבית המשפט יורה לביטוח ישיר לחדש את תשלום התגמולים.

חוות דעת רפואית: היכולת לעבוד נשללה לצמיתות

בתביעה ביקשנו להוכיח כי טענת ביטוח ישיר, לפיה כושר עבודתו של ש' שב אליו, היא חסרת-יסוד. לשם כך, תיארנו בפרוטרוט את מצבו הבריאותי של ש', בהסתמך על תיקו הרפואי, וכן צירפנו לתביעה חוות דעת של מומחה לרפואה תעסוקתית.

הבהרנו כי במסגרת הטיפול שקיבל, עבר ש' שלושה ניתוחים שהחמירו את מצבו הבריאותי, וכי הותקן בגופו נקז שתן, המחייב אותו לשהות בתנאים סניטריים מוקפדים בלבד, כדי שלא ייחשף לזיהומים. עוד ציינו כי ש' סובל מבעיות במערכת העיכול ומקשיי שינה, הפוגעים בתפקודו.

בנסיבות אלה, הבהרנו, ש' אינו מסוגל לעבוד בעיסוקו כמכונאי, ולא יהיה מסוגל לכך בעתיד, שכן הדבר יחייב אותו למאמץ פיזי רב מכפי יכולתו, וכן לדיוק מוטורי, לערנות ולכושר ריכוז, שאינם מתאפשרים נוכח מצבו הבריאותי. טענה זו נתמכת בחוות הדעת שהגשנו, שבה קבע המומחה הרפואי, כי נשללה מש' היכולת לעבוד במקצועו.

כמקובל בפוליסות אובדן כושר עבודה, גם בפוליסה שרכש ש' נאמר כי גם אם יאבד את כושרו לעבוד בעיסוקו המקורי, לא יהיה זכאי לתגמולים, כל עוד יהיה מסוגל לעבוד בעיסוק סביר אחר, התואם את כישוריו, הכשרתו וניסיונו. נוכח זאת, הוספנו והבהרנו בתביעה, כי מצבו של ש' אינו מאפשר לו לעבוד כלל, ולא רק בעיסוקו המקורי.

כך, המומחה מטעמנו קבע, כי נבצר מש' לצמיתות לעסוק בכל עיסוק אחר המתאים להכשרתו וניסיונו, וכן, כי לנוכח גילו המתקדם, אין באפשרותו של ש' לעבור הסבה תעסוקתית.

כעת אנו מקווים כי העוול שנגרם לש' יתוקן, וכי בית המשפט ייעתר לתביעתנו ויחייב את ביטוח ישיר להעביר לש' תגמולים רטרואקטיביים ולהמשיך לשלם לו תגמולים בעתיד.

לעיונכם: כתבה שפורסמה אודות התביעה ב"ידיעות אחרונות":

סרטן ואובדן כושר

מאמרים נוספים בנושא

נימוק דחייה מקומם
עו"ד רפאל אלמוג,
04.11.2018
ביטוח ישיר למבוטחה: "אם אינך יכול להקליד, תעסיק קלדנית". כך, השיבו נציגי הביטוח ...קרא עוד

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *