תביעת פיצויים נגד מעסיק: חויב לעבור מבחן מאמץ ונפטר | אלמוג-שפירא עו"ד

מאבטח, כבן 58 בלבד, אשר לא נדרש במסגרת עבודתו לפעילות פיזית מאומצת או לנשיאת נשק על גופו, נתבקש על ידי מעסיקו לעבור מבחן מאמץ, לאחריו חש ברע, עבר אירוע לבבי ונפטר. בעקבות רשלנות מקוממת מצד מעסיקו ומשטרת ישראל, הוגשה בימים אלה תביעת נזיקין בשם עיזבונו. מוזמנים לעיין.

חזרה >

רשלנות חברת שמירה

שימו לב למקרה הטרגי והמקומם שמגוללת תביעת רשלנות שהוגשה בימים אלה ממש, על ידי משרדנו המתמחה בתביעות נזיקין.

ל', מאבטח חולה לב, התקבל לעבודה כמאבטח לא חמוש ביחידה של משרד הבריאות. למרות מצבו הרפואי הרגיש ולמרות שהדבר כלל לא התחייב מתפקידו, אילצה אותו חברת השמירה שבה הועסק להגיע למטווח אימונים ולעבור מבחן ריצה.

התוצאה הייתה קשה מנשוא. בסוף המבחן חש ל' ברע והודיע לאשתו כי הוא סובל מתעוקה בחזה ולחץ בגרון, וזו הזעיקה אמבולנס. למרבה הצער, כעבור זמן קצר נקבע מותו של ל' בבית החולים.

תביעת העיזבון כנגד חברת השמירה

ל' בן ה-58 הותיר אחריו אלמנה ושלושה ילדים המומים ומרוסקים. לאחר שפנו אלינו, הגשנו בשמם תביעה לפיצויים נגד חברת השמירה ונגד משטרת ישראל האחראית על נהלי תחום האבטחה.

כפי שציינו בתביעה, אין ספק כי מותו המזעזע והמיותר של ל' המנוח נגרם בשל רשלנות קשה. ל' עבר התקף לב בגיל 50 ומאז היה מנוע מלעסוק בעבודה פיזית מאומצת. לנוכח הרקע הרפואי שלו, ניתן וצריך היה לצפות כי מבחן ריצה יסכן את בריאותו ואף את חייו, ולכן הדרישה כי יעבור מבחן כזה הייתה בלתי-סבירה בעליל.

העובדה שלא הייתה הצדקה מקצועית למבחן הריצה, מאחר שהמנוח לא נדרש לבצע פעילות פיזית או לשאת נשק במסגרת תפקידו, מעמידה באור חמור עוד יותר את התנהלות הגורמים האחראיים.

ראו כתבה שפורסמה אודות התביעה באתר "מאקו":

כתבה במאקו

עוד ידיעות מהתקשורת:

תביעה נגד מעסיק

 

 

מאמרים נוספים בנושא

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *