- This topic has תגובה 1, 2 משתתפים, and was last updated לפני 9 years, 2 months by עו"ד רפאל אלמוג.
-
מאתתגובות
-
-
קרןאורח|07.04.2016(82.81.21.28)
עשיתי ביטוח בריאות דרך הטלפון, יש חובה חוקית לחברת הביטוח לשלוח לי את הפוליסה תוך זמן מסוים, כדי שבמידת הצורך אוכל לבטלה או להפסיק את הביטוח?
2 משתתפים
1 תגובות
-
עו"ד רפאל אלמוגKeymaster|07.04.2016(82.81.21.28)
בהחלט. הדבר מעוגן בסעיף 2 לחוק חוזה הביטוח וסעיף 4.
לאחר צירוף מבוטח, על חברת הביטוח קיימת החובה להמציא לו את הפוליסה, על מלוא צרופותיה, לרבות שאלוני בריאות. חברת ביטוח שלא עושה כן, חשופה לסיכון לפיו לא תוכל לסמוך ידה על התרופות הקבועות למשל בחוק במקרה של "אי גילוי", או על סייגים לכיסוי הביטוחי.
אף על פי שהביטוח נערך טלפונית, מאחר ומדובר בהוראה בחוק חוזה הביטוח, שלא ניתן להתנות עליה, על חברת הביטוח לתמלל את השיחה / לעלות על הכתב את התשובות שנמסרו על ידי המבוטח לשאלון ולצרפו כחלק מפוליסת הביטוח.
בכל דרך אחרת, הרי שחברת הביטוח לא מאפשרת למבוטח לבדוק את תשובותיו ולתקנן במידת הצורך עובר לקרות מקרה הביטוח.
בריאות והצלחה.2 משתתפים
1 תגובות
-
-
מאתתגובות