פרשנות הפניקס בתביעת ביטוח רכב אינה מתיישבת עם הכתוב | אלמוג-שפירא עו"ד

ת"א 17620-03-16 בלנקי נ' הפניקס חברה לביטוח בע"מ: בפסק דין בתביעת ביטוח שהוגשה עבור לקוחת משרדנו קבע בית משפט השלום ברמלה כי סירוב הפניקס לשלם את התגמולים וביטול הפוליסה, בטענה שלא הועבר אליה אישור על העבר הביטוחי, אינו מתיישב עם תנאי הפוליסה ואף לא עם עקרונות תום הלב. הפניקס חויבה בתשלום תגמולי הביטוח, נזקים שאינם ממוניים, וכן הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין.

עו"ד רפאל אלמוג
חזרה >
תביעת ביטוח רכב

אנו שמחים לבשר על הישג נוסף של משרדנו, והפעם בתביעה שבה ייצגנו מבוטחת שביטחה בחברת הפניקס רכב מסוג אאודי, שערכו למעלה מרבע מיליון ש"ח, אותו רכשה עבור בתה.

כמו רבים וטובים, גילתה המבוטחת שבעוד שחברות הביטוח עושות הכול כדי לשכנע אותנו לרכוש ביטוחים, המילים היפות מתחלפות בתירוצים והתחמקויות, כשמגיע הרגע לממש את הפוליסה.

כך, יוצא איפוא שאנו נתקלים מעת לעת בתביעות ביטוח שנדחות, לעיתים אף בחוסר תום לב.

במציאות כמו שלנו, טוב שהתובעת פנתה אל משרדנו

במקרה זה, נציגת המבטחת פנתה מיוזמתה אל האם ובתה בהצעה לרכוש בהנחה ביטוח חובה וביטוח מקיף לרכב. השתיים השתכנעו ואף ביטלו ביטוח חובה אחר שרכשו. ואולם, כעבור זמן מה, כשהרכב ניזוק קשות בתאונת דרכים, סירבה הפניקס לפצות את המבוטחת, בטענה שהביטוח לא היה בתוקף במועד התאונה, מאחר שהמבוטחת לא העבירה לה אישור על העדר תביעות בעברה.   

בפועל, מדובר בטענה מופרכת ומקוממת, מאחר שבשום שלב לפני כן, לא הבהירה הפניקס למבוטחת שתוקף הפוליסה מותנה בהעברת האישור, והמבוטחת אף לא קיבלה הודעה על ביטול הפוליסה. לכן, בתביעה שהגשנו, ביקשנו לחייב את המבטחת בפיצוי על נזקיה בגין התאונה וכן על הטרחה ועוגמת הנפש המיותרות שגרמה למבוטחת.  

לשמחתנו, בפסק דין שניתן בימים אלה, קיבל בית המשפט את עמדתנו וקבע כי הפוליסה אינה מקנה למבטחת זכאות לבטל את הפוליסה בשל אי העברת האישור הנזכר, וכי הדבר ממילא לא הובהר למבוטחת, בניגוד לחובת הגילוי הנאות החלה על המבטחת. עוד קבע, כי המבטחת לא הוכיחה ששלחה למבוטחת הודעה בדבר ביטול הפוליסה וכי ההודעה הגיעה ליעדה.

אי לכך ועל בסיס דו"חות שמאי שהגשנו, נפסקו למבוטחת 126,107 ש"ח כפיצוי על נזקים ממוניים, בתוספת 7,000 ש"ח על הטרחה שגרמה לה המבטחת, ובתוספת שכר טרחה והוצאות משפט.

[ת"א 17620-03-16 בלנקי נ' הפניקס חברה לביטוח בע"מ]

ראו כתבה שפורסמה אודות פסק הדין בעיתון ידיעות אחרונות:

https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-5470443,00.html

לא פיצתה בעלת רכב

מאמרים נוספים בנושא

הצדק ניצח: משרד הבריאות שינה את עמדתו
עו"ד רפאל אלמוג,
17.12.2017
שגיא שני בן ה-12 מרותק כיסא גלגלים, אך וועדה של משרד הבריאות דחתה את בקשתו לקצבת ...קרא עוד
רשלנות חמורה מנעה הריון
עו"ד רפאל אלמוג,
17.03.2020
ת.א 56275-03-15 פלונית נ' מכבי שירותי בריאות ואח: בפסק הדין נקבע כי בית החולים התרשל ...קרא עוד
חברת הביטוח התנהלה בחוסר תום לב
עו"ד רפאל אלמוג,
15.07.2014
חברת ביטוח אינה יכול לטעון להתיישנות כאשר התנהלה עם המבוטח בחוסר תום לב: ת.א 171539-09 ...קרא עוד
חויבה בתשלום לעתיד
עו"ד רפאל אלמוג,
27.06.2017
בפסק דין יוצא דופן [כבוד השופטת יעל הניג, ת.א 5998-12-11], בתביעת אובדן כושר עבודה אשר ...קרא עוד

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *