הצוות הרפואי המתין, העוברית נפטרה ברחם!

לבית משפט השלום הוגשה לאחרונה על ידי הורי עוברית שנפטרה, תביעה כנגד הצוות הרפואי בבית החולים, אשר היה אמון על טיפול באישה, בשבוע השלושים ושבעה להריונה. האישה הוגדרה אמנם תחת הסטטוס הריון בסיכון גבוה, ובכל זאת, לטענתה, לא הוענק לה הטיפול הרפואי הנדרש. לטענתה, הנתמכת בחוות דעת רופא בכיר, אילו היה נערך ניטור צמוד ורציף, היה נמנע מותה של העוברית.

עו"ד רן שפירא
חזרה >

בחודש אפריל השנה, הגיעה מ', צעירה הממתינה ללידה ראשונה, לבית החולים, בהיותה בשבוע 37 להריונה. בשל תוצאות מעבדה ותלונות על גרד, הוחלט לאשפז את מ' במחלקה להריון בסיכון גבוה. במהלך האשפוז בשעות הערב הוחלט לבצע ניטור עוברי על ידי מוניטור. ניטור זה "נעלם" ולא נמצא עד היום.

מה שכן ידוע הוא, כי בוקר לאחר מכן, הניטור לא זיהה דופק, והצוות הרפואי קבע כי העוברית אותה נשאה מ' ברחמה, נפטרה (!). בנקודה זו, לאחר שכבר אובחן כי העוברית נפטרה, הוחלט על ידי הצוות הרפואי להעביר את מ' לניתוח קיסרי בהול, בו חולצה העוברית מהרחם ללא רוח חיים.

בחינת המקרה על ידי מומחה רפואי למיילדות וגניקולוגיה העלתה מסקנות מקוממות וקשות כלפי הצוות הרפואי בבית החולים.

למעשה, עולה כי התסמינים אותם הציגה מ' עם הגיעה למיון חייבו את הצוות הרפואי לאבחן מצב שנקרא ICP (מחלת כבד המתרחשת בהריון), ובשל כך לדאוג לניטור צמוד רציף, ואף לשקול לבצע לידה מוקדמת. לו היו מעשים מחויבים אלו נעשים, היו היום מ' ובן זוגה הורים מאושרים לתינוקת בריאה!!!

אם בכך לא די, הרי שלאחר שנקבע כי העוברית נפטרה, לא היה כל צורך להעביר את מ' לניתוח קיסרי בהול, אשר רק גרם לה לנזקים מידיים ואף לסיכונים עתידיים.

לאור האמור, הגישו ההורים בימים אלו תביעה לבית המשפט באמצעות משרד עורכי הדין אלמוג – שפירא במסגרתה נתבע בית החולים לפצות את ההורים עד לגבול סמכותו של בית משפט השלום (2.5. מיליון שקלים).

מאמרים נוספים בנושא

נולד עם מום קשה
עו"ד רן שפירא,
06.08.2015
במסגרת תביעה שהוגשה לאחרונה על ידי עורך הדין רן שפירא נטען על ידי הורי התינוק, כי ...קרא עוד
הגידולים אובחנו רק לאחר שנה!
עו"ד רן שפירא,
22.11.2014
בתביעה שהוגשה על ידי משרדנו נטען כי אילו היה מאובחן גידול סרטני בו סבל החולה ...קרא עוד
תינוקת נותרה נכה עקב רשלנות
עו"ד רן שפירא,
22.11.2014
ה.א, תינוקת בת פחות משנה, הגיעה לטיפול במרכז הרפואי שיבא, אשר דרש החדרת עירוי ...קרא עוד
נותר ללא השגחה ומת
עו"ד רן שפירא,
06.04.2017
הקשיש אושפז בבית חולים והוגדר כבעל סיכון לנפילות. למרות זאת, בית החולים לא דאג ...קרא עוד

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *