"הסתרת מאיתנו מידע רפואי בעת ההצטרפות לביטוח", "שיקרת לנו", "רימית אותנו", אלו הם רק חלק מהנימוקים בהם עושים תאגידי הביטוח שימוש בעת דחייה של תביעות קשישים מבוטחי סיעוד. על הפרת חובת הגילוי והשיטה בה נוקטים תאגידי הביטוח, תוכלו לקרוא בהרחבה בתביעה שהוגשה על ידי משרדנו.
על פי הסטטיסטיקה המפורסמת בכלי התקשורת, רק כ 60% מתביעות הסיעוד מאושרות (!).
כל זמן שבתי המשפט לא יקפידו לעשות שימוש בסנקציה העומדת לרשותם ויחייבו את תאגידי הביטוח בריבית עונשית, אלו תמיד יעדיפו לדחות את תביעת הקשיש, הזקוק לתגמולים כאוויר לנשימה, שהרי לכל היותר ידרשו לשלם את מלוא התגמולים במסגרת הליך משפטי. אך במקרה הטוב, יישבר הקשיש הסיעודי הרבה קודם לכן, ויסכים להתפשר בתגמולים נמוכים מאלו להם היה זכאי.
אחת השיטות הידועות לדחייה של תביעות של תאגידי ביטוח בפוליסות חיים ובריאות, כמו גם ביטוחי סיעוד, היא הטענה ל"הפרת חובת הגילוי" מצד המבוטח.
מוזמנים כבר עתה להאזין לראיון שנערך עם עו"ד רן שפירא ממשרדנו, ביחס להתנהלות תאגידי הביטוח:
כך עובדת השיטה
הסיפור של לאה מציג אולי באור הטוב ביותר את "השיטה" של תאגידי הביטוח.
במשך שנים שילמה לאה את דמי הביטוח הסיעודי, לאחר שהצטרפה לביטוח באמצעות בן משפחתה, בעל סוכנות לביטוח, אשר הכיר אותה היטב.
לימים, הפכה לאה לסיעודית, כשהיא סובלת בין היתר מפגיעה קוגניטיבית קשה.
בני משפחתה פנו אל חברת הביטוח וביקשו כי תשלם להם את תגמולי הביטוח. אף על פי שלא חלקה על מצבה הבריאות, סירבה חברת הביטוח לשלם את התגמולים.
"כאשר נשאלת האם את סובלת מבעיות רפואיות", השבת בשלילה, לפיכך הפרת את חובת הגילוי, טענו נציגי הביטוח, ותוך כך אף ביטלו את הכיסוי הסיעודי.
זה המקום לציין, ששום דבר לא מנע מחברת הביטוח להוציא את התיק הרפואי של לאה, קודם לקבלתה לביטוח, הרי לשם כך בדיוק חתמה על טופס ויתור על סודיות רפואית. אולם, חברת הביטוח העדיפה לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות דבר. הרי, החוק לא מחייב אותה לעשות כן (וחבל).
בני משפחתה של לאה, אשר לא השלימו עם גזרת נציגי הביטוח, פעלו באמצעות משרדנו להגשת תביעה.
כעת, רק נותר לקוות שבתי המשפט יפנימו שמדובר ב"שיטה" (מידע מקיף על שיטות תאגידי הביטוח, ניתן למצוא במדריך תביעות הסיעוד).
אך לא פחות חשוב מכך, חשוב לאפשר ללאה לקבל את יומה במהירות המרבית.
תגובות (0)