להסכם שני הצדדים מתחייבים.

הגב לדיון
מענה ל־להסכם שני הצדדים מתחייבים.
מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #10832 הגב
    רות
    אורח

    מסיבה של כדאיות ביטלתי פוליסת תאונות אישיות וביטוח חיים ועברתי לחברה אחרת, טרם שהגיע מועד תום הביטוח התקשר אלי נציג כנראה "שימור לקוחות" ואני סירבתי.

    ואז, 4 ימים לאחר שהפוליסה כבר בטלה וברשותי אישור כתוב על ביטולה, טלפן אליי נציג אחר מ"שימור לקוחות" כבר הטרדה שניה, לכאורה לדבר על ליבי, בשלב כלשהו אמרתי לו שאני מבקשת שיטלפן במועד אחר שכן לא הייתי במיטבי ועם כאב ראש קשה, הנציג לא הירפה ואמר שקודם הוא רוצה להגיע להסדר. (במחשבה נוספת זו בפני עצמה חוצפה)

    בסופו של יום לאחר שהבטיח לי הנחות ועוד כל מיני שיפורים וגם לאחר שהיתמם והכחיש תנאים בגינם התלוננתי, וברור שלא המצאתי את אלה מדמיוני, אבל נכון שהסכמתי.

    אלא מה שהכלל הוא שלהסכם חייבים שני הצדדים להתחייב, ככול שלא הגיע אליי שום כתב שמתקף את התנאים החדשים, כמו סיכום שיחה שמתקף את ההבטחות הנוגעות בעקר לעלויות, בניגוד למה שהיה לפני כן, לא זו אף זו שמגן על זכויות היורשים לאחר שברשותי לא נותר בלבד מסמך על ביטול הפוליסה שכבר נכנס לתוקף במועד עריכת השינויים, המתנתי לקבל כזאת אסמכתא, אך זו לא הגיעה.

    משכך הבנתי שההצעה של נציג המבטחת לא אושרה בחברת הביטוח, ואם כך ביטול הפוליסה נותר על כנו, ושכחתי לגמרי מהעניין.

    סוגיית העסקה הבלתי מושלמת לא הטרידה אותי (יש לי מספיק על מה לחשוב) מה גם שלא אני שפניתי בבקשה כלשהי אל המבטחת, אלא המבטחת שביקשה ממני …

    לא הצטערתי כי עבורי מדובר בכפל ביטוח שמייקר לי מאוד עלויות , להערכתי סביר מאוד שכתוצאה ביטול הביטול לא היה מחזיק מעמד לאורך זמן, סביר שהייתי שוב מבטלת (פשוט לא עמדתי בלחצים שהופעלו כלפיי והסכמתי)

    בניגוד למתחייב מביטול הפוליסה, לא פחות בניגוד להבטחות הנציג בעניין הקטנת עלות הפרמיה החודשית המשיכה המבטחת למשוך כספים גדולים מכרטיס האשראי שלי, כאילו לא חלו שינויים, אי לכך פניתי אל חברת האשראי וביטלתי את ההרשאה לחיוב ונימקתי שהפוליסה בטלה, שכן למיטב הבנתי העסקה לא הושלמה, ככול שלא הגיע אליי אישור כתוב כלשהו כמו סיכום שיחה, או הצעה, או הודעה על שינוי, משהו ברוח שמגן על זכויותיי וזכויות היורשים.

    בדיעבד אני מבינה שהנציג החליט שלא לשלוח אליי אסמכתא שמגנה ואו מתעדת את זכויותיי, הודעה שהביטול התבטל, כדי למנוע ממני להתחרט… בכך כנראה התכוון למנוע ממני בזמן סביר להפעיל שיקול דעת מחדש, כי הוא הרגיש שאני לא מעוניינת….

    חצי שנה מאוחר יותר באוג. 2020 הגיע אליי דרישה לתשלום חוב (??) לא התייחסתי כי לטעמי הפוליסה מבוטלת, בראייתי אמנם היה ניסיון להקימה מחדש אבל בשורה התחתונה , בראייתי , העסקה לא הושלמה, לאחר שלא קבלתי אסמכתא כלשהי על המשך הפוליסה או ביטול הביטול שחייב שימצא בידי ולא רק ברשות המבטחת, הרי להסכם שני צדדים מתחייבים ולא רק המבוטח מחויב, אילו חס וחלילה היה קורה לי מקרה ביטוח קיצוני, כיצד בני היה תובע את זכאותו?! הרי אין בידי מסמך בלבד על ביטול הפוליסה שתוקפו כבר הוחל.

    שמא נדמה למישהו שהמבטחת הייתה מחזרת אחרי היורש?! ואם נניח יתברר שהמבטחת שכחה שהבטיחה לי שהמחיר לא יעלה בשלוש השנים הקרובות איך אוכל להוכיח אם לא ניתן לי מסמך סיכום כלשהו?

    בדצמבר 2020 הודיעה לי המבטחת במכתב שתפעל כלפיי באמצעים משפטיים (???) וכי אני מחויבת לה בגין "שימור הפוליסה" (???) מי ביקש ממנה את שימור הפוליסה? ולמה התחבאה ושתקה כל החודשים הללו ולא ניסתה לפנות אליי לברר?

    כדי להיחלץ מן האיום שילמתי , יחד עם זאת ברצוני לתבוע שתשיב את הכספים שהוצאו ממני באיום ובמרמה, תוך ניצול כוחה של המבטחת.

    בכוונתי לטעון שהמבטחת התנהלה כלפיי בחוסר תום לב, תוך ניצול כוחה, אני סבורה שהעליונות מעל עקרון החוק שהמבטחת מנכסת לעצמה, כביכול היא מוגנת בעקבות הקלטת השיחות וכביכול למבוטחים, במקרה זה לי, לא מגיעה אסמכתא על זכויותיי, אני מקווה שלא תעמוד למבטחת הזאת במבחן המשפטי .
    שאלתי אל כבודך, מתוקף איזה חוק, או אולי סעיף בחוק, המבטחת לא מחויבת לאשר תנאי עסקה ורק המבוטח מחויב?

    #10850 הגב
    עו"ד רפאל אלמוג
    מנהל בפורום

    רות שלום,

    הצעת המבטחת ללקוח הפוטנציאלי להצטרף לביטוח כמוה כהסכמתה לתנאים, ולכן לאחר שהלקוח חותם על מסמכי ההצטרפות, הרי שנחתם חוזה הביטוח.
    הואיל ומדובר במערכת יחסים חוזית, מומלץ לעיין בפרק א' לחוק החוזים (חלק כללי), תשל"ג-1973.
    בנוסף, כדאי לעיין בחוזר ביטוח 2020-1-18 מטעם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר, הקובע הוראות להסדרת התנהלות חברות ביטוח וסוכני ביטוח בעת צירוף לביטוח.
    מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום.

    בברכה,
    רפאל אלמוג, עו"ד

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)

תיאום פגישת ייעוץ

רחוב התע"ש 3 א', רמת גן, 5251245
טלפון: 03-6916637
פקס: 03-6916635







    עדכונים



      תביעות ביטוח חיים

      מאמרים
      פסקי דין
      הלכות
      תביעות
      שאל בפורום
      שאל בפורום

      שאלות אחרונות בפורום תביעות ביטוח חיים

      • להסכם שני הצדדים מתחייבים.

        18.01.21

        מסיבה של כדאיות ביטלתי פוליסת תאונות אישיות וביטוח חיים ועברתי לחברה אחרת, טרם שהגיע מועד תום הביטוח התקשר אלי נציג כנראה "שימור לקוחות" ואני סירבתי.

        מאת: רות

      • הבסיס החוקתי

        18.01.21

        בהמשך לשאלתי בעניין כך שלטעמי חייב שהסכם מחייב התחייבות מצד שני הצדדים, לפחות הבהרה כתובה, ולא רק המבוטח מחויב על סמך "שלוף טלפוני", אני גם מבקשת להתי

        מאת: רות

      • שאלה על נכות בהצהרת בריאות

        17.06.20

        שואלים אותי בהצהרת בריאות- האם נקבעה לך נכות כלשהי בשיעור של 35% או יותר? אם בשנת 2011 נקבעה בביטוח לאומי נכות כללית 80%. בשנת 2012 ירד ל 60%. משנת 2

        מאת: איילת