תביעה בגין אובדן כושר ונכות רפואית | משרד עורכי דין אלמוג שפירא
מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #12780 הגב
      דורון ראובן
      אורח
      |
      16.11.2023
      (147.235.201.94)

      קיבלתי מביטוח לאומי נכות 100% צמיתה גם אובדן כושר השתכרות וגם נכות רפואית. אחת ההטבות שמגיעות לי עקב כך הן פטור ממס הכנסה.
      המשרד שטיפל לי בתביעה לביטוח לאומי, גם טיפל לי בתביעה מול קרן הפנסיה (שם נקבע לי אובדן כושר 100% עד סוף השנה ואז צריך להביא מסמכים רפואיים עדכנים). אך המשרד גם החתים אותי על חוזה לפטור ממס. כיוון שכעת גיליתי שהפטור ממס מגיע לי כהטבה בגלל הנכות, הודעתי בוואטסאפ בחודש יולי למשרד לא להתחיל את הטיפול בנושא זה כי זו הטבה שמגיעה לי ואטפל בזה בעצמי. המשרד אישר את בקשתי זו (בכתב – בוואטסאפ).
      לפני כ-3 שבועות המשרד שלח לי הודעה שאני בכל זאת צריך לשלם להם על הפטור ממס "כי הושג העניין המהותי של הפטור ממס, בשל הנכות שנקבעה לי". בנוסף לפני מספר ימים שלחו לי הודעה כי הם העבירו את התביעה למס הכנסה. זאת למרות שהודעתי להם לפני כחודשיים לא לעשות זאת והם אישרו.
      אציין כי כבר שילמתי להם על התביעה לביטוח לאומי, וגם אציין שהם גובים ממני כבר שכ"ט על התשלומים *ברוטו* מקרן הפנסיה, כלומר – כבר לוקחים ממני גם על כל המיסים שיורדים לי בתשלום מקרן הפנסיה. האם מה שהם עושים נחשב קביל/חוקי?

      icon user 1 משתתפים
      icon question 1 תגובות
    • #12860 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום
      |
      20.11.2023
      (31.154.73.74)

      דורון שלום,

      באשר לגביית שכ"ט עו"ד מסכום הברוטו בקרן הפנסיה – חוקי לחלוטין.
      באשר לנושא הפטור ממס – אין תשובה חד משמעית ותלוי מאוד בנסיבות המקרה, לרבות ההסכם ביניכם וההסכמות שגובשו לאחר קביעת הנכות.
      מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום.

      icon user 1 משתתפים
      icon question 1 תגובות
מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־תביעה בגין אובדן כושר ונכות רפואית