- This topic has תגובה 1, 2 משתתפים, and was last updated לפני 2 שנים, 11 חודשים by עו"ד רפאל אלמוג.
-
מאתתגובות
-
-
מיכלאורח|27.04.2021(89.139.199.38)
לצורך הגשת תביעת סיעוד, אנו זקוקים למסמכים, ולכן עלינו לפנות לקופת חולים של הנפטר שהיה מבוטח בביטוח סיעודי מטעם קופת החולים שנים רבות. בתקופת הסיעוד שכחנו לבקש וביקשנו רק מאוחר, והבקשה אושרה לאחר הפטירה, גם כי חברת הביטוח משכה זמן. אם ניגש לקופת חולים לבקש מסמכים רפואיים שלו, על טיפולים ופעולות סיעודיות שקיבל בבית מטעם קופת חולים, הם ודאי ידעו שזה לצורך תביעה של ביטוח סיעודי מטעם קופת חולים. ולא בטוח שירצו לתת. 1. השאלה האם יש להם חובה לתת מסמכים?
2. וכמה זמן אחרי פטירה אפשר לבקש מסמכים אלו מהקופה? אשתו רוצה לבקש זאת. (לא מדובר על זמן הגשת התביעה שזה 3 שנים מהמקרה)
3. תביעה רטרואקטיבית של אדם שנפטר, האם אפשר לבקש רק בעבור ביטוח סיעודי, או גם מביטוח לאומי? שניהם אגב אישרו, רק שזה לא בא לידי ביטוי, כי הוא נפטר, ממש בסמוך לאישור.2 משתתפים1 תגובות -
עו"ד רפאל אלמוגמנהל בפורום|28.04.2021(212.29.211.81)
מיכל שלום,
1. ע"פ חוק זכויות החולה, כל מוסד רפואי מחוייב להעביר עותק מהרשומה הרפואית המבוקשת.
2. ניתן לבקש את התיעוד הרפואי מיד לאחר קבלת צו ירושה/צו קיום צוואה.
3. בתביעת סיעוד כנגד חברת ביטוח, ניתן לדרוש תשלום רטרואקטיבי עד 3 שנים, ואילו בביטוח הלאומי מדובר לרוב, תלוי בענף, בתשלום רטרואקטיבי של עד שנה.מכל מקום, מומלץ להיוועץ בעו"ד העוסק בתחום.
בברכה,
רפאל אלמוג, עו"ד2 משתתפים1 תגובות
-
-
מאתתגובות