לפני טיפול לייזר? אלו הדברים שחשוב לבדוק | אלמוג-שפירא עו"ד

טיפולי הסרת שיער בלייזר אמנם אושרו כטיפולים בטוחים, אך בפועל הם לא נקיים מחשש לנזק עקב טיפול כושל ורשלני. ערכנו עבורכם שורה של נושאים אשר עשויים להפחית קיומו של "נזק פוטנציאלי". כדאי לקרוא.

עו"ד רן שפירא
חזרה >

טיפול בלייזר

טיפול הסרת שיער בלייזר הוא אחד הטיפולים הנפוצים יותר בעולם ומאפשרים לנשים וגברים כאחד לזכות בעור חלק ואסתטי. שיטה זו נחשבת כבטוחה יחסית ביותר בזכות יעילותה על משטחי גוף נרחבים, וכבר בשנות ה-90 היא פרצה לעולם לאחר שקיבלה אישור FDA.

הפופולריות עשתה את שלה ואנשים רבים בזה אחר זה פוקדים מכוני יופי שונים על מנת לקבל את מבוקשם, אך ככל שתחום זה מתפתח כך גם התביעות לרשלנות רפואית בטיפולי הסרת שיער בלייזר מגיעות לבתי המשפט.

כידוע, טיפולי הסרת שיער בלייזר פועלים בשיטת קרן לייזר ממוקדת החודרת לזקיק השערה ומשמידה אותה משורשה, מה שמונע ממנה לצמוח מחדש. לא פעם טיפולים אלה גרמו למטופלים נזקים גופניים חמורים וזאת בשל אי התאמת הטיפול לעור המטופל, בשל עור רגיש או עקב מצבו הבריאותי של המטופל. נזקים אלה יכולים להיות רבים, למשל כוויות קשות, צלקות, שטפי דם, זיהומים בשל חוסר היגיינה ונזקים נוספים.

במקרים אלה חלה חובה על המכונים השונים לבחון היטב את עור המטופל טרם ביצוע הטיפולים ולהתאים עבורו את הטיפול המתאים ואת עוצמת קרן הלייזר. מעבר לכך, על הצוות הרפואי ליידע את המטופל על הסיכונים האפשריים במסגרת הטיפול ולהחתימו על מסמך המאשר זאת.

מה חשוב לבחון טרם התחלת התהליך?

ראשית, חשוב להבין כי מדובר בסדרת טיפולים שבמהלכם מסירים את השיער המיותר מהגוף, אך לרוב מדובר בדילול השיער ולא ב- 100% הסרה לצמיתות.

בחינת המכשור

חשוב לבחון היטב את סוג המכשור איתו עובד המכון, כמון כן יש לבחון האם המכשיר המיועד להסרת שיער קיבל את כל האישורים הנדרשים ממשרד הבריאות הישראלי.

כישורי המטפל

מי שמוסמכים לבצע הסרת שיער בלייזר הם רופא או קוסמטיקאית פרא-רפואית אשר עברו הסמכה והשתלמויות בכדי לעסוק בתחום. לכן, בדקו היטב מהם כישוריו המטפל, אילו תעודות קיימות ברשותו, אילו הסמכות יש לו, מה הוותק שלו במקצוע ועוד פרמטרים נוספים.

בחנו את הסמכת המכון

זה הזמן לבחון האם המכון עומד תחת פיקוח הדוק מטעם משרד הבריאות והאם תקבלו ביטוח רפואי על הטיפול להסרת שיער בלייזר. פרמטרים אלה הם קריטיים, מכיוון שפיקוח יבטיח לכם כי המקום אסתטי ומתנהל על פי חוקי משרד הבריאות. בקיצור, אל תתפתו למחירים זולים במכונים שאינם מורשים.

קראו היטב את ההסכם

טרם תחילת הטיפול, על המכון לספק לכם הסכם מפורט על תהליך הטיפול והשלכותיו. בשלב זה עליכם לבדוק את ההסכם ביניכם לבין המכון, כאשר הדגש הוא לקרוא את האותיות הקטנות טרם החתימה. ישנם מכונים המחתימים את המטופל על הסכם שאומר שכל נזק שייגרם למטופל כתוצאה מהטיפול יהיה באחריותו והמכון אינו אחראי על כך. מיותר לציין שאל לכם לחתום על הסכם שכזה.

התאמת הטיפול על פי סוג עורכם

חשוב לקבל ייעוץ אישי מבעל מקצוע ולא ממנהל מכירות שכל מה שהוא רוצה זה לסגור אתכם עסקה. בדקו עם רופא או קוסמטיקאית פרא-רפואית האם אתם מתאימים לטיפול הסרת שיער בלייזר, האם הטיפול מתאים לגוון ולסוג העור שלכם ואף למצבכם הרפואי.

קבלו חוות דעת נוספת

חשוב לקבל חוות דעת נוספת ממכונים שונים, בעיקר אם ידוע לכם על רגישות מסוימת או על עור בעייתי. פרמטר זה יסייע לכם לדעת אם כדאי להתחיל את התהליך או לוותר עליו, אך גם יסייע לכם למנוע נזקים שונים לעורכם. גם במקרה זה חשוב לקבל חוות דעת מבעל מקצוע ולא מאיש מכירות.

לסיכום, אומנם הסרת שיער היא פופולרית וקורצת לאנשים רבים, אך חשוב לציין כי לא מעט פעמים טיפולים כאלה הסתיימו בנזקים שהובילו לתביעות ברשלנות רפואית. לכן, על מנת למנוע מצבים אלה, חשוב לבחון היטב את המכון ואת השלכות הטיפולים וכמובן לבחור במכון אמין ומקצועי.

שאלות נפוצות

אילו נזקים עלולים להיגרם מטיפולי הסרת שיער בלייזר?

טיפולי הסרת שיער בלייזר עלולים לגרום לנזקים רפואיים ואסתטיים כמו שיעור יתר, כוויות, שינוי פיגמנטציה, שטפי דם, צלקות ועוד.

מדוע טיפולים אלו עלולים להסתיים בנזק למטופל?

לעתים טיפולים אלה גורמים לנזק עקב מצב בריאותי קודם של המטופל, מטפלים שאינם מוסמכים או אינם בעלי ניסיון מספק או טיפול שאינו מתאים לעור המטופל ולמצבו הרפואי.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בגין טיפול הסרת שיער בלייזר?

ייתכן שתקום עילת תביעה אם נגרמו למטופל נזקים רפואיים, אסתטיים או פסיכולוגים הנובעים מרשלנות של המטפל. כמו כן, אם הובטח למטופל שהשיער ייעלם לצמיתות והדבר לא קרה, ייתכן שתקום למטופל עילה לתביעה בגין פגיעה באוטונומיה.

האם חייבים להסביר לי על הסיכונים הכרוכים בטיפול?

נקבע בפסיקה כי המטפל חייב בחובת גילוי מוגברת כלפי המטופל במקרים של טיפולים אסתטיים ועליו להסביר למטופל על ההשלכות והסיכונים הכרוכים בטיפול, כמו גם סיכויו. אם לא עשה כך, הפר המטפל את חובת הגילוי, פגע בזכות המטופל לקבל החלטה מושכלת והדבר עשוי להוות עילת תביעה כנגדו.

מה חשוב לדעת לפני שחותמים עם מכון לייזר על הסכם טיפול?

חשוב לקרוא לעומק את ההסכם, ובמיוחד לבחון האם המכון הכניס סעיף לפיו אם ייגרמו למטופל נזקים עתידיים הם יהיו באחריותו הבלעדית של המטופל, כך שלא ייתנן פיצוי בגינם. סעיף כאמור אינו חוקי, ואף אם הוא קיים ברוב המקרים יהיה ניתן להגיש תביעת נזיקית בגין רשלנות.

מאמרים נוספים בנושא

"כליאת כתפיים" בלידה
עו"ד רן שפירא,
04.04.2016
חלק לא מבוטל מהתביעות המוגשות לבתי המשפט בעילה משפטית של רשלנות בלידה, עוסקות ...קרא עוד
הטעויות הנפוצות בניתוחים
עו"ד רן שפירא,
18.12.2016
חלק לא מבוטל מהתביעות המוגשות לבתי המשפט בתחום זה, עוסקות בניתוחים כושלים. ערכנו ...קרא עוד
רשלנות רפואית שיניים
עו"ד רן שפירא,
12.01.2016
לבתי המשפט בישראל מוגשות כמעט בכל יום תביעות אשר מקורן בטיפול רשלני בשיניים. לרוב, ...קרא עוד
תביעות בעקבות טיפולי אסתטיקה
עו"ד רן שפירא,
24.01.2016
נזקים בעקבות טיפולי פלסטיקה ואסתטיקה עשויים להתרחש בנסיבות שונות ומגוונות. אנו ...קרא עוד

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *