הורדת דירוג והעלת פרמיה | משרד עורכי דין אלמוג שפירא
מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #8355 הגב
      נאוה
      אורח
      |
      20.11.2019
      (212.29.211.81)

      לפני כשנה פגע ברכבי נהג שעמד בשולי כביש 4 וניסה להשתלב בכביש מבלי ששם לב אלי. לפי תיעוד המקרה, הצילומים והעד, הנהג שפגע בי אשם.
      לרכב נגרם נזק רב ונאלצתי להשתתף בסכום גדול בתיקון הרכב.
      לנהג לא היה ביטוח מתאים ולכן חברת הביטוח מנסה לתבוע את הנהג (תושב אום אל פחם ) .
      בטוח ההרכב שלי מסתיים בסוף החודש וכשעמדתי לחדש אותו, נדהמתי לגלות שלא בלבד שהפרמייה שלי תעלה למשך 3 שנים, גם נקודות הזכות שלי, כנהג, יורדות.
      אני מקבלת את הדין (המעוות לדעתי) בכך שעלי לשלם את התייקרות הפרמייה ובמידה וחברת הביטוח תצליח לגבות את הכסף מהנהג הפוגע, יושבו הכספים לשלוש השנים, אולם מדוע ניקוד הזכות שלי כנהג יורד כשאיני אשמה בתאונה?
      מחברת הביטוח נאמר לי כי התביעה (העלאת הפרמייה) והניק כרוכים יחד . האם קיימים תקדימים בהם ניתן להבדיל בין תביעה לבין ניקוד ?

      icon user 2 משתתפים
      icon question 1 תגובות
    • #8377 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום
      |
      21.11.2019
      (212.29.211.81)

      נאוה שלום,
      לכל חברת ביטוח יש את שיטת החישוב נקודות הזכות שלה, אם בכלל. בתוך כך, לכל חברת ביטוח יש שיקול דעת באילו מצבים להוריד או להוסיף נקודות.
      ככל ובחברת הביטוח בה את מבוטחת יש קשר ישיר בין תביעת הרכוש לבין נקודות הזכות לטובת או לרעת הנהג, הרי שלא ניתן לשנות זאת, אף בהבאת תקדימים מחברות ביטוח אחרות, שכן כאמור לכל חברת ביטוח מדיניות משלה. בפועל, במרבית המקרים, הדבר שקובע את גובה הפרמיה הוא האם הגשת תביעות בגין נזקי גוף או רכוש, ולכן להורדת נקודות הזכות בעת הגשת תביעה, אין השפעה מעשית.

      בברכה,
      רפאל אלמוג, עו"ד

      icon user 2 משתתפים
      icon question 1 תגובות
מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־הורדת דירוג והעלת פרמיה