רופא מומחה חוות דעת | משרד עורכי דין אלמוג שפירא
מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #2852 הגב
      אלי
      אורח
      |
      22.02.2016
      (82.80.153.181)

      רופא מומחה מכללית מן המניין. האם רשאי לתת חו"ד מומחה לצורך תביעת ביטוח סיעודי בתביעה נגד דקלה/הראל?

      icon user 2 משתתפים
      icon question 1 תגובות
    • #2856 הגב
      עו"ד רפאל אלמוג
      מנהל בפורום
      |
      22.02.2016
      (82.80.153.181)

      שלום אלי,
      לשאלתך, לא ניתן בתביעה משפטית מכוח פוליסת סיעוד להיעזר בהערכה סיעודית שנערכה על ידי רופא כזה או אחר מטעם קופת החולים.
      הדבר אינו אפשרי הן משום שלפי תקנות סדר הדין האזרחי, בתביעה אשר עוסקת בעניינים שברפואה, על בעל הדין לצרף חוות דעת רפואית העונה לכללי הדין.
      הנוסח וצורת חוות דעת מפורטים בתוספת לפקודת הראיות.
      לפיכך, הערכה של רופא מטעם הקופה אינה תקינה, ולמשל אינה כוללת "הצהרה בשבועה" לפיה המומחה מוכן להיחקר על חוות דעתו במסגרת ההליך המשפטי. כך גם, ספק רב אם הערכה שניתנה לך כוללת התייחסות להגדרת מצב סיעודי כפי שהינה בפוליסה. לרוב, הרופאים מתייחסים למצב הסיעודי, בהתאם לשיקולים הרפואיים ולא כפי שמתבקש בפוליסה.
      מעבר לכך, אף היה מופיע הדבר בחוות הדעת, לא בטוח שהדבר משרת את האינטרסים שלך, משום שקופות החולים אוסרות על הרופאים להתערב בהליך כזה או אחר, לא כל שכן ללא קבלת היתר מראש לכך. לפיכך, בסופו של יום, הינך עשוי להימצא במצב שבו יקבע כי לא הוכחת את עילת תביעת (מקרה הביטוח).

      בהערת אגב אבקש לצין, כי במספר החלטות שניתנו לאחרונה (חלקן של משרדנו) נמצא כי אין הכרח כבר בשלב הגשת התביעה לצרף חוו"ד רפואית, אלא ניתן לעשות כן במועד מאוחר יותר. נמצא, כי בשלב ראשון ניתן להסתפק בהערכת אחות מטעם הקופה. לפיכך, ניתן להשליך מכך לעניינך כי ככל וניתן לעשות שימוש בהערכת אחות מהקופה, קל וחומר שניתן לעשות שימוש בהערכה סיעודית של רופא מומחה בקופה. ראה למשל החלטה שניתנה בתביעת סיעוד נגד דקלה (כיום הראל) במסגרתה נקבע כי ניתן להסתפק בהערכה סיעודית של אחות מטעם קופת החולים ואין צורך להגיש חוו"ד רפואית.

      למרות זאת, לא מומלץ לקחת סיכון ולהסתפק בהערכת אחות / רופא מהקופה, וככל והתיק מתקדם לעבר הגשת ראיות / פסק דין, מומלץ לצרף חוות דעת מקצועית.

      הן משום שבית המשפט לא מחויב להחלטה הנ"ל (מדובר בקביעה של השלום, וישנן החלטות סותרות), הן משום שמומלץ כי תעמוד במידת הצורך בפני מומחה בית המשפט שימונה, ככל וימונה, הערכה מקיפה ויסודית של רופא מומחה, העונה לתנאים הנ"ל ולא הערכה של רופא מקופ"ח.

      בריאות והצלחה!

      icon user 2 משתתפים
      icon question 1 תגובות
מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־רופא מומחה חוות דעת