מהן הטעויות הנפוצות בניתוחים? אל תפספסו |אלמוג-שפירא עו"ד

חלק לא מבוטל מהתביעות המוגשות לבתי המשפט בתחום זה, עוסקות בניתוחים כושלים. ערכנו סקירה קצרה ועניינית אודות הטעויות השכיחות העשויות להקים עילת תביעה לפיצוי. מומלץ לקרוא.

עו"ד רן שפירא
חזרה >

טעויות נפוצות בחדר הניתוחים

בשנים האחרונות אנו שומעים על לא מעט טעויות הקשורות לרשלנות רפואית בניתוחים, אם זה בחדשות, בעיתונים, ברשתות חברתיות ובמקומות שונים כדוגמת הכותרת הבאה: "ניתוח אסתטי הסתיים בכריתת רגל" ועוד רבים ואחרים. לרוב, תביעות אלו מוגשות לבית משפט בסיוע עורך דין המתמחה בתחום.

טעויות אלו יכולות להיות מיני רבות, אם זה בשל קבלת החלטות שגויות על ידי רופאים, חוסר תשומת לב ואפילו מקרים שבהם רופאים שוכחים חפצים בגופו של המנותח.

במקרים אלו ונוספים עליהם נפרט בהמשך, על המטופל לקבל פיצוי בגין הנזק שנגרם לו כתוצאה מהרשלנות על ידי הגשת תביעה מסודרת לבית משפט. על מנת לייעל את התהליך, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. חשוב לציין כי מדובר בתהליך מורכב הטומן בחובו את הוכחת הנזק ודיונים רבים, הרי לבל נשכח כי הרופא המנתח או בית החלים שבו הוא מועסק, יצוידו בעורך דין מטעמם, כך שישנה חשיבות רבה לבחירת עורך דין מיומן ובעל ניסיון רב בתחום.

טעות שיכולה להוביל לנזק ממשי

יש לא מעט מקרים של רשלנות רפואית שיכולים להביא לידי פגיעה ממשית במטופל, בין אם מדובר על כשל בניתוח, נזק גופני למנותח, אי הצלחתו או חלילה רשלנות שגרמה למותו של המנותח. מקובל לחלק את הניתוחים לשלושה סוגים מרכזיים: ניתוחים דחופים, ניתוחים אלקטיביים וניתוחים לשיפור איכות החיים, כגון ניתוחים פלסטיים לסוגיהם.

הטעויות הנפוצות שבגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית:

אי ידיעת הצוות המנתח על מצבו הבריאותי של המנותח

מנותחים רבים יכולים לסבול מבעיות רפואיות שונות, שלא בהכרח קשורות לסיבת הניתוח, כגון: מחלות לב, לחץ דם גבוה, בעיות מערכתיות, סכרת ועוד מיני מחלות שונות שעשויות להיות רגישות ומצריכות משנה זהירות. לצערנו, ישנם לא מעט מקרים שבהם הצוות המנתח לא ידע על קיום בעיות רפואיות אלו ולא נקט במשנה זהירות, מה שגרם לסיבוך הניתוח.

חוסר ידיעתו של המטופל באשר לסיכונים של הניתוח ולתופעות הלוואי

טרם ביצוע הליך רפואי כזה או אחר ובפרט ניתוח, הרופא המטפל מחויב ליידע את המטופל באשר לאופי ההליך ולכל ההשלכות הנלוות לו. טרם ביצוע הניתוח יש צורך לקבל את הסכמתו של המטופל בכתב לעבור את התהליך. אך ישנם מקרים שבהם הרופאים אינם מיידעים את המטופלים על תהליך הניתוח ואת השלכותיו, מה שיכול להוות סכנה למנותח. במידה ונגרם נזק למנותח עקב אי חתימה על הסכם זה, ניתן להוכיח כי מדובר ברשלנות רפואית מצד הרופא, כיוון שאם המנותח היה מודע לסכנות הנלוות לניתוח, ייתכן שהיה מסרב לעבור אותו.

הרדמה על ידי חומרים שאינם תואמים למנותח

מנותחים רבים רגישים לחומרי הרדמה מסוימים, כך שביצוע הרדמה על ידי חומר שלו רגיש המנותח, יכול לגרום לו לנזק עצום שלעיתים יכול להיות גם בלתי הפיך. טעות זו היא לצערנו שכיחה והיא עילה לתביעת רשלנות רפואית.

השארת חפצים בגופו של המנותח

מקרה זה הוא פחות נפוץ, אך מידי פעם אנו שומעים עליו בחדשות או ברשתות חברתיות. לרוב מדובר בחפצים מזעריים כדוגמת צינורית קטנה, גזה או כל פריט אחר יכול לגרום לזיהומים ובעיות רבות אצל המנותח.

חשיבות פנייה לעורך דין הבקי בתחום

מקרים אלו ואחרים נפוצים, כך שיש צורך לפנות בית משפט לקבלת פיצוי הולם. אך חשוב לציין כי חשוב לקבל ייעוץ טרם תחילת התהליך מעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, לצורך בחינת המקרה וקביעה האם אכן מדובר ברשלנות רפואית. לאחר הייעוץ תוכלו להגיש תביעה מסודרת לבית משפט ובסופו של דבר לקבל פיצוי הולם בגין הרשלנות והנזק שנגרם למנותח.

שאלות נפוצות

מהי רשלנות רפואית בניתוח?

רשלנות רפואית בניתוחים מתרחשת כאשר ההתנהלות של הצוות הרפואי לא הייתה סבירה או שלא עמדה בסטנדרטים הרפואיים המקובלים וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק.

באילו מקרים יכולה להתרחש?

רשלנות רפואית בניתוח יכולה להתרחש כאשר הרופאים מקבלים החלטות שגויות במהלך הניתוח, לא עורכים בירור מקדים בנוגע למצבו של המטופל, לא מיידעים אותו בדבר הסיכויים והסיכונים שבניתוח, שוכחים חפצים בגוף המטופל, ועוד.

האם הרופא חייב ליידע אותי על הסכנות לפני ניתוח?

חוק זכויות החולה מחייב את הרופא לקבל את הסכמתו של המנותח לפני הניתוח. ההסכמה צריכה להיות מדעת, לכן מחויב הרופא ליידע את המנותח בדבר כלל והסיכויים והסיכונים שההליך טומן בחובו.

האם רשלנות רפואית יכולה להתרחש בהרדמה?

רשלנות רפואית בהרדמה יכולה להתרחש בין היתר כאשר הרופא המרדים בחר בחומר הרדמה שאינו מתאים למנותח או בכמות שאינה מתאימה.

כיצד מגישים תביעה משפטית לפיצוי בגין נזק שנגרם בניתוח?

יש להתייעץ עם עורך דין בעל ניסיון בתחום אשר יבחן עם מומחה רפואי רלבנטי באם אכן הצוות הרפואי התרשל, כלומר חרג מהסטנדרטים הטיפוליים המקובלים, האם נגרם למנותח נזק, והאם יש קשר סיבתי בין השניים.

מאמרים נוספים בנושא

דלקת התוספתן
עו"ד רן שפירא,
07.06.2017
התעלמות הצוות הרפואי מתסמינים המעידים על דלקת של התוספתן, אבחון שגוי ומתן טיפול ...קרא עוד
כשלים בטיפול חולי המופיליה
עו"ד רן שפירא,
11.06.2017
סקירה מקיפה העוסקת במחלה, בכשלים בטיפול רפואי המוענק לחולי המופיליה, ובכלל זה ...קרא עוד
דלקת קרום המוח
עו"ד רן שפירא,
28.05.2017
דלקת קרום המוח היא מחלה קשה ומסכנת חיים, שמצריכה טיפול רפואי מידי. מקרים של אבחון ...קרא עוד
בדיקת גסטרוסקופיה
עו"ד רן שפירא,
18.06.2017
בדיקות פולשניות, בדומה לבדיקת גסטרוסקופיה, עשויות במקרים מתאימים, בהם נגרם נזק ...קרא עוד

תגובות (2)

2 thoughts on “הטעויות הנפוצות בניתוחים

  1. סקרן לדעת מה גובה הנזקים מטעויות רפואיות בניתוחים

    1. שלום יעקב. אין סטטיסטיקה או מידע לגבי גובה הנזקים מטעויות רפואיות. ישנם נזקים מינוריים וישנם נזקים בלתי הפיכים. חלקם סיכון טבעי וחלקם נובעים מהתנהלות לא תקינה. כל מקרה לגופו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *